Pitchauskoppi kääntää rekrytointiprosessin päälaelleen

Academic Workin Pitchauskiertueella opiskelija voi myydä osaamisensa suoraan rekrytoijalle

Myyjäpersoonan tunnistaa, kun hänet tapaa, tietää Academic Work ja käänsi perinteisen rekrytointiprosessin päälaelleen. Syntyi Pitchauskiertue -rekrytointikonsepti. Näyttävä kampuspromootiokiertue vierailee korkeakouluissa ja oppilaitoksissa ja kiertueella houkutellaan rohkeita ja energisiä myyjiä jättämään oman osaamisen videopitchaus suoraan rekrytointiammattilaisille. Haussa menestyneet aloittavat elokuussa Academic Workin ammattimyyjinä.

-  Haluamme edetä rekrytointiprosessissa nopeasti, sillä nopean kasvumme vuoksi meillä on tarve lukuisille B2B-myyjille. Pitchaaminen on tärkeä osa Account Managerin työnkuvaa ja meillä arvostetaan heittäytymiskykyä ja rohkeutta, joten tahdomme haastaa hakijoita jo prosessin alkuvaiheessa, valottaa Academic Workin Head of Marketing Päivi Lehtonen konseptin taustoja.

Myyjä - uskallatko pitchata itsesi töihin? Klikkaa tästä ja jätä oma videopitchauksesi.

Pitchauskiertue starttasi Haaga-Helian ammattikorkeakoululta

Academic Workin rekrytointikiertue jalkautuu ensisijaisesti ammattikorkeakouluille, kauppatieteellisiin yksiköihin ja rekrytointimessuille ja -tapahtumiin. Lanseeraus tapahtui 14.4.Haaga-Helian Pasilan kampuksella, missä järjestettiin Best Seller Competition –myyntikilpailu. Kilpailuun osallistuneet pääsivät testaamaan Pitchauskoppia ensimmäisenä Suomessa ja kaikille annetaan palaute suorituksesta.

-  Meillä on oman Account Manager –haun lisäksi yli 100 muuta työpaikkaa auki kouluteille nuorille ammattilaisille, joten oman osaamisen pitchaamisella voi työllistyä myös joko suoraan asiakasyritykseemme tai vaihtoehtoisesti konsultiksi kauttamme.

Haaga-Helian ura- ja rekrytointipalveluiden asiantuntija ja työelämävalmentaja Timo Lampikoski pitää oman osaamisen myyntitaitoa erittäin tärkeänä opiskelijoille.

-  Videopitchaaminen on hyvää harjoitusta tulevaisuuden hakuja ajatellen. Rekrytointiin sisältyy yhä useammin videoosuus.

Pitchaushalukkuus ylitti kaikki odotukset jo ensimmäisenä kampuspromootiopäivänä ja kevään viimeinen pitchaustilaisuus on tarjolla 18.5. Monsterin ja YTK:n Rekrypäivässä Alma-talolla. Pitchauskiertue starttaa uudelleen kampuksilla elokuussa koulujen alkaessa.

Kuka tahansa rohkea voi pitchata itsensä töihin ajasta ja paikasta riippumatta - klikkaa tästä jättääksesi videopitchauksesi. 


Mitä pitchaus on?

Pitchaus on myyntikieltä ja se tarkoittaa nopeaa, tiivistä myyntipuhetta tai presentaatiota, jonka tavoitteena on herättää vastapuolen kiinnostus ja päästä keskustelemaan lisää aiheesta. Pitchaus on tärkeä taito paitsi myyntityössä myös oman osaamisen myymisessä rekrytointiprosessin aikana.

Katso video Facebookissa: https://www.facebook.com/AcademicWorkFinland/videos/1245253922171116/

Lisätiedot ja yhteys: 



Jaa