
Service Designer, Espoo
Etsimme asiakkaallemme Service Designeria, joka yhdistää ihmiset, tarpeet ja teknologian. Tässä roolissa pääset vaikuttamaan siihen, mitä rakennetaan, kenelle ja miksi. Oletko sinä etsimämme henkilö? Lue lisää alta ja hae paikkaa jo tänään!
Keilaniemi, Espoo
28.7.2025 tai sopimuksen mukaan
Kokoaikainen, vakituinen työsopimus
Vuokratoimeksianto
Tehtävänkuvaus
Asiakasyrityksemme on suomalainen energiateollisuuden toimija, joka kehittää uusia ratkaisuja vastuulliseen ja asiakaslähtöiseen energiankäyttöön. Nyt heidän Customer Solutions -tiimiinsä haetaan Service Designeria, joka tuo palvelumuotoilun vahvan otteen osaksi arkea – ja auttaa rakentamaan palveluita, jotka todella palvelevat käyttäjiä.
Kyseessä on vaikuttava rooli nopeasti kehittyvässä ympäristössä, jossa palveluita kehitetään niin sisäisille käyttäjille kuin kuluttaja- ja yritysasiakkaillekin. Roolissa pääset kartoittamaan tarpeita, fasilitoimaan workshoppeja ja tekemään yhteistyötä arkkitehtien kanssa. Olet avainasemassa, luomassa yhtenäisempiä ja paremmin toisiaan tukevia palveluita.
Tarjoamme
- Mahdollisuuden rakentaa jotain uutta ja merkityksellistä
- Avoimen ja rennon työyhteisön
- Mahdollisuuden vaikuttaa – oikeasti
- Tukea, vastuuta ja vapautta
Työtehtävät
Roolin tarkoituksena on varmistaa, että palvelumme vastaavat niin sisäisten käyttäjien kuin ulkoisten asiakkaiden tarpeita ja tukevat liiketoiminnan tavoitteita. Loistava suoriutuja osaa kysyä oikeat kysymykset, haastaa olemassa olevia käytäntöjä ja sitouttaa ihmiset projekteihin.
- Tarvekartoitusten tekeminen (Double Diamond -mallin hyödyntäminen)
- Nykyisten palveluiden ymmärtäminen ja kehittämiskohteiden tunnistaminen
- Yhteistyö arkkitehtien ja kehitystiimien kanssa – suunnittelette mitä tehdään ja miksi
- Workshopien fasilitointi eri sidosryhmien kanssa
- Sisäisen muutoshalun ja yhteisen näkemyksen rakentaminen
Etsimme
Emme hae tutkijaa tai kaikkea valmiiksi tietävää asiantuntijaa – etsimme uteliasta, rohkeaa ja käytännönläheistä tekijää, joka:
- On opiskellut palvelumuotoilua tai tehnyt sitä työkseen
- Innostuu muutoksesta ja tulevaisuudesta
- Näkee mahdollisuuksia ja saa ihmiset mukaan (“joo, ja” -asenne)
- Kysyy oikeat kysymykset ja uskaltaa myös haastaa
- Ei pelkää keskeneräisyyttä, vaan tarttuu toimeen
- Viestii sujuvasti englanniksi. Suomen, ruotsin ja/tai norjan kielen taito nähdään etuna
Arvostamme, jos sinulla on
- Kokemus contact center -työstä
- Kokemus muutoksen läpiviemisestä isossa organisaatiossa
- Tekninen ymmärrys
Menestyäksesi roolissa olet:
- Kärsivällinen
- Oma-aloitteinen
- Aktiivinen vuorovaikuttaja
Academic Work hoitaa tätä hakua asiakkaansa puolesta, jonka toiveena on kaikkien tehtävää koskevien kysymysten osoittaminen Academic Workille.
Hakijoita haastatellaan jatkuvasti ja mikäli olemme edenneet jo rekrytointiprosessissa pidemmälle, saatamme sulkea haun ennen lopullisia valintoja. Valintaprosessiin sisältyvät luonteenpiirteitä sekä kognitiivista kykyä mittaavat testit. Testit toimivat työkaluina oikean tekijän löytämiseksi tehtävään sekä takaavat tasa-arvoisen ja oikeudenmukaisen arvioinnin.
Onko sinulla kysyttävää tästä työpaikasta?
Anni-Lotta Hiirsalmi tai hänen kollegansa rekrytointitiimistä vastaa kysymyksiin osoitteessa krs02@academicwork.fi Mainitse työpaikkakohtainen ID-numero viestissäsi: AOYHC9